Temat för maj månad är: LANTLIGT.

Här är instruktioner där som medlem skickar in bilder till månadens fotograf.
Läs igenom reglerna noga innan du laddar upp bilderna.

• Varje medlem får skicka in två digitala bilder.
  • Bilderna får inte varit publicerad tidigare. Varken i fysisk eller digital form. Detta gäller bland annat tävlingar, utställningar, sociala medier och hemsidor. Både privat och i fotoklubbssammanhang.
  • Bilderna skall vara fotade mellan första och sista dagen i respektive månad.
  • Bilderna skall vara inlämnade senast sista dagen i varje månad.

Kontrollera detta innan du laddar upp bilderna:

• Bilden skall vara i formatet JPEG
  • Bildformat:
    - Om du har en liggande bild så skall den längsta sidan vara 1920 pixlar. Upplösningen (dpi) har ingen betydelse.
    - Om du har en stående bild så skall den längsta sidan vara 1080 pixlar. Upplösningen (dpi) har ingen betydelse.
    - Om du har en kvadratisk bild så skall den längsta sidan vara 1080 pixlar. Upplösningen (dpi) har ingen betydelse.
  • Bilden SKALL vara döpt enligt följande: Titel - Fotografens namn.jpg
    Exempel på detta: Blomma - Jimmy Runsteen.jpg

Alingsås Fotoklubb samarbetar med

logotype sparbanken alingsasalingsas energi logoMaxi Alingsås